Painopistealueet:

  • Uraohjaus ja valmistumisen toimenpiteet, jossa olemme tasolla 5/5
  • Opetusteknologian kehittäminen, jossa olemme tasolla 4/5
  • Erilaiset oppimisympäristöt, jossa olemme tasolla 4/5
  • Opiskeluvalmiudet ja henkilökohtaiset opintopolut TUVAssa, jossa olemme tasolla 4/5
  • Vastuuopettajan rooli ja tehtävät, jossa olemme tasolla 4/5
  • Verkko-opinnot yhteisissä tutkinnon osissa, jossa olemme tasolla 3/5

Auditoinneissa ei noussut esille poikkeamia.

Positiivisia havaintoja:

  • Toimintaympäristön analyysi ja sidosryhmien tarpeiden kartoitus on systemaattista ja jatkuva
  • Ennakointiakatemia arvioi tulevaisuuden työvoimatarpeita
  • Digitaalisessa kehityksessä mukana oleminen.
  • Oppimisympäristöjä on pystytty kehittämään ja pitämään ajan tasalla.
  • Kaikki lähiopetus tapahtuu yhdellä kampuksella Raisiossa.
  • Opiskelija- ja työelämäpalautteiden arvosanat ovat maan keskiarvojen yläpuolella.
  • Yhteistyö TUVA-tiimin sisällä ja sekä sisäisten ja ulkoisten yhteistyötahojen kanssa toimii hyvin.
  • Hakijoita TUVA-koulutukseen on runsaasti – Rasekon maine on hyvä.
  • Opettajien osaamiseen on panostettu (mm. digiopetusryhmä, työpajat).
  • Mentorit on hyvä ja tarpeellinen resurssi.
  • Hankkeissa saadaan hyödyllisiä kokemuksia muilta toimijoilta.
  • FoodLab on erinomainen innovaatio ja tuo positiivista julkisuutta Rasekolle.
  • Opinto-ohjausta on saatavissa koko opintojen ajan riittävin resurssein, matalalla kynnyksellä.
  • Markkinointi on aktiivista; mm. ysiluokkalaisten tutustumisvierailut, tuleva Road Show. Opiskelijat osallistuvat aktiivisesti markkinointitoimiin.
  • Vastuuopettajien tehtäviin – varsinkin HOKSien oikeellisuuteen – on kiinnitetty huomiota.
  • HOKS-lomake on kehittynyt opiskelijan kehitystä paremmin ohjaavaksi ja vastuuopettajien osaaminen lisääntynyt.