Rasekon toimintajärjestelmä
Raision seudun koulutuskuntayhtymän toimintajärjestelmä perustuu prosessimaiseen toimintatapaan sekä toiminnan jatkuvaan arviointiin ja parantamiseen.

Raision seudun koulutuskuntayhtymän toimintajärjestelmä perustuu prosessimaiseen toimintatapaan sekä toiminnan jatkuvaan arviointiin ja parantamiseen. Sen tavoitteena on parantaa laadunhallintajärjestelmän vaikuttavuutta ja tehostaa asiakkaiden vaatimusten toteutumista, jolloin asiakastyytyväisyys lisääntyy.
Toimintakäsikirja sisältää kuvaukset keskeisistä toimintaperiaatteista, johtamisesta, resurssien hallinnasta, prosesseista, mittareista ja toiminnan parantamisesta. Toimintakäsikirjan avulla turvataan toiminnan asiakaslähtöisyys, suunnitelmallisuus, yhdenmukaisuus ja korkea laatu.
Raision seudun koulutuskuntayhtymässä toiminnan laadulla tarkoitetaan sitä, että toimitaan yhteisesti määriteltyjen ja sovittujen tavoitteiden ja toimintaperiaatteiden mukaisesti, arvioidaan ja mitataan suunnitelmallisesti toimintaa ja tuloksia asetettujen tavoitteiden pohjalta sekä kehitetään sitä jatkuvasti.
Rasekon toimintajärjestelmä on toteutettu SFS-EN ISO 9001:2015 ”Laadunhallintajärjestelmä, Vaatimukset” mukaisesti. Suunnittelussa ja rakentamisessa on lisäksi sovellettu ja hyödynnetty Opetushallituksen ammatillisen koulutuksen laadunhallintasuositusta. Toimintajärjestelmä on osa Rasekon johtamisjärjestelmää.

Rasekolle on myönnetty ISO 9001:2015 johtamisjärjestelmästandardin mukainen sertifikaatti DNV Business Assurance Finland Oy AB:n toimesta.
Toimintajärjestelmä IMS-ohjelmistossa
Rasekon toimintajärjestelmä on rakennettu IMS-ohjelmistoon. Alapuolella on kuvankaappaus järjestelmästä.

Toimintajärjestelmä muodostuu vertikaalisista osioista:
A. Johtaminen
B. Yhteisten palvelujen osa-alueet (ICT-palvelut, Henkilöstöhallinto, Taloushallinto, Markkinointi ja viestintä, Tiedonhallinta, tietoturva ja tietosuoja)
C. OPETUS JA OHJAUS
D. Yhteisten palvelujen osa-alueet (Opiskelijahallinto, Ruokapalvelut, Kiinteistöpalvelut, Hanketoiminta)
E. Lait, asetukset, määräykset ja ohjeet
F. Jatkuva parantaminen
Toimintajärjestelmä sisältää horisontaaliset osiot:
- Asiakkaat ja olennaiset sidosryhmät, Tarpeet ja odotukset
- Strategia
- Aiemmin luetellut osa-alueet A-F
- Toiminnan seuranta ja arviointi
- Asiakastyytyväisyys, Palvelut
Lisäksi kaavion ulkopuolella on kolme laatikkoa: ISO 9001:2015 / OKKA-säätiön sertifikaatti / Toimipisteet.